Известие

Collapse
No announcement yet.

нормално ли е .. ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от 156Selespeed
    Ама.. то не може уя до края и душата в рая :Д
    а, да не може да не може ;D
    sigpic
    днес съм в почивка ---

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
      както каза колегата, не е само до ръчкането (обичам светофарите ;D ) ами и спирането си казва думата, налагало ми се е на няколко пъти на сухо да кова до ABS а колегите които имат 159 знаят колко е трудно да се стигне до абс...
      Точно това! Защото при рязко или аварийно спиране точно тогава цялата тежест отива на предните колела...Отделно на това там на сфетофарите сте и малко луди всичките затова са нормални тези 25 хил.
      Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 20:36.
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
        летните гуми на 25 хил. км са за хвърляне, поне предните.... (което ми е странно при положение, че на друга кола, почти идентични пирелита са на 50 хил. и имат още 3мм до протектора)

        стандарните 17" пирели, които идват с колата, та те имат по средата едни грайфери, като дъгички които пресичат всяка следваща ... та въпросните са заминали, само като леки вдлъбнатинки стоят, да имат 1-2 мм, не като на задните където са поне 3-4....

        до протектора на гумите има още поне 4 мм и самите гуми изглеждат в добро състояние, нито са напукани нитп нищо ... ама тези грайфери по средата ме притесняват, да не стане някоя инфекция на по-мокър път ...

        знам, че в UK има проблем с прекомерно износване на предните гуми, но ми е интересно при вас колеги какво е положението ?

        съвети са добре дошли, като имам възможност ще ги щракна да видите предните и задните за сравнение
        Същия проблем с летни гуми LASSA 205/60/15 за 25х.км.
        Купих най-скъпия модел на марката и станаха галоши при основно магистрално каране за по-малко от година.
        Естествено не ми признаха гаранцията въпреки че бяха супер еднакво износени.Сега съм с една Debica Furio и имам чувството че не са мръднали за 10х.км.
        Единствения плюс в LASSA-та бе че имаха супер сцепление и явно за това заминаха така бързо.
        Едни нови гуми е нормално да изкарат по 60-80х.км.
        ALFA ROMEO 159 2,4 JTD 210 PSsigpic

        Comment


        • #19
          Реших да направя сметка коя гума колко оборота прави:
          избрах сравнение между гуми за 147 и 159, като за 147 взех моя размез летни гуми 215/45/17 (които са и за 156), а за 159 225/50/17! За 10000км пробег 215-ките правят 5 094 200 оборота (за по-лесно с думи това са 5 милиона 94хиляди.... оборота), а 225-иците правят 4 847 300 оборота (с думи 4милиона 847хил.....), тоест разлика от 246900 хиляди оборота! За 25 хиляди, за колкото става въпрос в темата това са 617250 повече завъртания при по-малката гума. На фона на милионите обороти, това са 4.9%! По тази логика би трябвало по-големите гуми да се износват по-малко, заради по-"рядкото" триене на дадено сечение. Но от друга страна 159 е тежка кола над 15% по-тежка от 147, тъй че това компенсира разликата в по-малкото обороти на гумите!
          Та според мен Стояне, съвсем нормално е да се износват за 25к! Тази кола е тежка и е явно е с толкова перфектно пътно поведение, че извлича максимума от гумите! Обръщал съм внимание, че колите от по-висок клас рядко са със гуми с голям грайфер макар и нови!
          147 jtd 115k.c "02 Distinctive

          Comment


          • #20
            Предполагам,че е нормално.И аз купувах нови за БМВ-то.225/45/17 Vredestein Ultrac Sessanta...добра гума,но същата работа,25 хиляди.За един сезон замнинаха Просто е комплексно,тежест,ускорение,спиране,размер...
            Mercedes ML 63 AMG 07'
            159 TI 2.4JTDm SW 09'
            156 2.0 20V Turbo
            VW Phaeton 3.0 TDI 09'
            sigpic

            Comment


            • #21
              1. ниско профилната гуми има плитък протектор
              2. за да има добро сцепление една гума трябва да е мека, което рефлектира върху износването

              съвсем нормално е гума 17-ка да изкара 25 000км

              Comment


              • #22
                ама четете половината самои, не са стигнали до протектора, а само по средата... ще щракна по-късно днес и ще покажа какво имам предвид
                sigpic
                днес съм в почивка ---

                Comment


                • #23
                  в книжката на колата май друго пишеше

                  между другото, те видех вчера с някакъв твой човек на паркинга докато бърникаше в колата, ама тъкмо се бях прибрал от работа и бях леща - вече се приготвяхх да спа , иначе щех да слезна да се запознаем
                  sigpic
                  днес съм в почивка ---

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от 156Selespeed
                    Някаква пара се показа през решетката и да погледнем дали тече ама...няма нищо всичко сухо .. загадка за медицината :Д Се видим сега като се постопли малко по се мяркам навънка :Д
                    бцолютно
                    sigpic
                    днес съм в почивка ---

                    Comment


                    • #25
                      в книжката:
                      предни и задни на 2,5
                      при натоварване отпред 2,9, отзад 2,7

                      ...при зимни гуми - всички стойности + 0,2

                      ----------------------------
                      FIAT Bravo във Facebook

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от 156Selespeed
                        сори за цапането..
                        Ммм зимни гуми + .. ок аз зимата от стари шофиьори уж съм чувал ,че с малко по-меки гуми се кара ама знам ли
                        Иначе незнам и в мойта книжка има разлика но в ауто дата дават варианти на гума като размер и като означението за скорост (незнам точно как се води) Y,W,V и т.н.
                        Но си мисля ,че най голямо значение в случая има...
                        Стояне,по-плавно със съединителя и газта на светофари :Д
                        Старите шофьори са много прави но има едно друго нещо тези данни се дават поради това че лятото разширяването на въздуха е по голямо в загрялата гума докато зимата все си е студена и затва е добре да се кара малко по твърда
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                          Старите шофьори са много прави но има едно друго нещо тези данни се дават поради това че лятото разширяването на въздуха е по голямо в загрялата гума докато зимата все си е студена и затва е добре да се кара малко по твърда
                          дам, летоска ми се е налагало даже да ги изпускам в най-горещите дни (по обяд) щото от 2.4 последно проверено бяха станали на 2.7 - или са им развалени машините
                          sigpic
                          днес съм в почивка ---

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev Покажи съобщение
                            дам, летоска ми се е налагало даже да ги изпускам в най-горещите дни (по обяд) щото от 2.4 последно проверено бяха станали на 2.7 - или са им развалени машините
                            Мери се с един и същи манометър в еднакви условия - ако си карал колата ще бъде различно от това да е стояла в покой
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                              Мери се с един и същи манометър в еднакви условия - ако си карал колата ще бъде различно от това да е стояла в покой
                              мхм, разбирам го това, ама не винаги имаш възможността за съжаление
                              sigpic
                              днес съм в почивка ---

                              Comment


                              • #30
                                Аз предни задни гуми ги върта на около 15000 , на алфата даже на под 10к ,ако искате да ги изнодите по равномерно . Все пак най-добре е да се сменят 4-те заедно . Иначе при нормално каране и въртене около 40000 е нормално да изкарат.
                                BMW 330 D 280h.p600nm by TST Bmw 725 Toyota Yaris T.Sport ex Alfa Romeo 145 2.0 16v Turbo 200hp Suzuki Burgman 400 Malossi kit

                                Comment

                                Working...
                                X